AFBOUW
F 802 De
zeven provinciën
bijgewerkt op:
24 juni
2007
Inmiddels is het
model terug naar de werf om aangepast te worden
revisie 2007
De
dubbele besturing van de motoren heb ik eruit gehaald, omdat dit een
overbodige luxe blijkt te zijn.
Het schip
is uitstekend te sturen met alleen de roeren.
Omdat het
schip gaat overhellen in de bochten, heb ik nu ook de kimkielen geplaatst, om
dit effect enigszins tegen te gaan.
Het anker
is nu gezekerd met een kettingstopper.
Dat er
ook wel eens iets misgaat bij de revisie tonen bijgaande foto's van de
Smart-L
|
|
Smart-L vlakken fout |
Smart-L vlakken goed |
revisie 2006
In mei
2006 ben ik begonnen met de elektronica in te bouwen en te testen.
Bij het
proefvaren dringt er teveel water naar binnen, waardoor het schip snel
instabiel wordt.
Een van
de roerkoningen had een speling van 1,5 mm, dus dat was vragen om
moeilijkheden.
Inmiddels
is dit probleem verholpen, maar vanwege het lage achterdek ( 3 centimeter
boven water) heb ik toch maar besloten om waterdichte schotten onder het
achterdek te zetten en vlak voor de roeren de zaak op te vullen met balsa hout
|
|
torpedo aan de binnenzijde |
torpedo uitgang
fly away torpedo |
|
|
Een
echte lancering
naar boven |
Smart-L met de
juiste vlak verdeling |
|
|
Gaten in de satelliet zenders |
deur op achter trossendek |
|
|
De schoorsteen
uitlaten zijn nu ook geplaatst |
luiken bij reddingvlotten
naar boven |
|
|
Brandstof leiding
naar boven |
kraan werkboot |
|
|
Houston we have a problem
wateroverlast |
Om het water te keren heb ik waterdichte
schotten ingebouwd |
|
|
Kimkielen 3
centimeter van af de waterlijn |
Kimkielen zij
aanzicht
naar boven |
|
|
Geen dubbele
vaarregelaar meer |
Saluut kanons in
actie
Naar boven |
|
|
Goalkeeper
Naar boven |
Kettingstopper |
Mijn ogen zijn groter dan mijn handen.